Utazzon Altáj autóval

Egy utazás autóval az Altáj-hegység közelében Lake Aya, Chemal, Karakol tavak, hegyi folyó halad Chulyshman völgy Menzherok és gyönyörű képek.

előszó

Honfitársaink távoli szibériai tajga tetszett, hogy látogassa meg az Altáj. Visszatérve, ő beszélt a gyors hegyi folyók hó sapkák a tetejét a csodálatos gyógynövények és különböző éghajlati a völgyek és hegyek. És a fiam Maxim úgy döntött, hogy az Altaj (saját hegyvidéki területeken) a mi régi Nissan Tomszkból, hogy ezt a „tündérország”.

Elején az út az Altaj régió körül a hegyek, erdők borítják

1. táborban. A természetben számos meglepő és megmagyarázhatatlan jelenségek, például a meleg tó Aya a hegy tetején. Meleg tavakban és folyókban hegyvidékén Altai gyakorlatilag nincs. Itt a víz tiszta, és a homok hasonló arany. Egy kis szigeten egy pavilon - a dekoráció a tó.

Megérkeztünk az este a tó - naplemente, a kép egyszerűen fantasztikus. A nap folyamán itt zsúfolt Szocsi tengerpartján. A hő a táborozók próbált tó. Szórakozás bővelkedik itt: katamarán, bungee jumping, csúszda. Az emberek vidám, amennyire tőlük telik.

Nyugszik a tó Aya, egy kis szigeten a pavilon közepén a tó

Gyere és nézd meg a hegyet „Ördög karom”. Messze és magasan a hegyen, de mi ezt az utat választják. Lehet mászni lóháton vagy terepjáróval. A hegyek meg lapos felső bordák, mint a tenger hullámai, csak zöld. River, autópálya, Katun falu - egy pillanat alatt.

Egy egyedülálló hely, ahol nyitott terek Altáj. Mi vagyunk a hegyen „Ördög karom”

Mi maradt két napot a tábor „Alenka”. Az ár szobánként - 850 rubel naponta. Élelmiszer elő magad. A kempingben több családi vakáció: különálló ház egy másik emberek száma. Laktunk egy közös házat, és a hétvégén vezetett a Novoszibirszki fiatalok. Úgy éreztük magunkat egész éjjel, és másnap reggel folytattuk az utunkat.

2. táborban. Előttünk várta Chemal falu, ahol két napig maradt egy panzióban „Radna”. Panzió, családi kézben lévő, kis, idősek voltak a családok és a kisgyermekes családok. Úgy tervezték, egy pihentető nyaralás, az ár magasabb - 1200 rubel naponta a diéta.

Hogyan látogassa meg az Altaj és rafting a hegyi folyó? Ez az, amit tettünk. Szélsőséges nem kockáztatták, de a sport már a legtöbb számunkra. Mint egy utazási iroda, ahol várakoznak, jelen idegesség: felborult katamarán az Extreme rafting és elvesztette az egyik ember, de mintha semmi sem történt. Nálunk az úton át becsípett ifjúsági csapat. Volt móka minden, nem hallgat az oktató csapat.

Elkezdtem a pánik, komoly zajt lehetett hallani előtt a víz: az első küszöböt. Itt a fiatalok egy kicsit kijózanodott. Először is legyőztem a küszöböt: dobtunk fel, kavarognak örvények, folytatta a sziklákon. Általában, akiknek szükségük van az adrenalin - ez az, amit meg kell.

Vadvízi evezés „Katun”

A csendes területen a Katun, ahol nem volt áramlás, az oktató azt mondta nekünk, helyi legendák és történetek. Nagyon érdekes volt. A víz illatok, gyógynövények, a flow-meleg, majd hideg levegő hozni egy relaxációs állapotot. Admired természet és leküzdeni kóbor parancs 4 küszöböt.

Hideg szépség, a hegyi folyó

Island Patnos és Chemal vízerőmű nézett a távolból. Sok turista, mindenütt bekapcsolja, nem volt lehetséges, hogy vizsgálja meg, és úgy érzi, a helyi szellem óvatosan. Na jó, az összes elérni lehetetlen.

Lake Karakol

Mindegyik Karakol tavak egyedülálló, és nem hasonlít a többire. Összesen hét, az egyes - a Legend

Ez a kampány nagyon nehéz volt. Szükség volt a 37 fokos időben mászni a meredek 8 km. Ez nem wimps. Része a csapat elkezdett leállni és lemarad.

De még mindig jobb, hogy a magunk számára, mint felfedezni fotók

Ha úgy dönt, ezt az utat, gyakorlás a szív és a tüdő működik, mint a karikacsapás. Hegymászás felfelé és balra áram nélkül, akkor már nem egészen a szépség Karakol tavak. Ebédeltünk egy piszkos napellenző nevével OOO „Olimp”.

Ezután kezdődött a túra. Az útmutató azt mondta nekünk a legenda a hét tó. Nem tudtam elhinni, hogy van ereje, hogy a hetedik tó. A fiam és én megdermedt a nyomait, amikor látták, hogy az utolsó tó partján található egy igazi gleccser. Habozás nélkül, az egész csapat rohant fürödni a gleccseren. A hideg foga vacogott, de nagyon jó volt!

Az utolsó tó, ahonnan leereszkedik a gleccser

Mivel lemenni, nem tudtam, akkor megbeszéltük, hogy mozgatni le a hegyekből a GAZ-66 driver 500 rubelt minden. Nem volt rá mód egyáltalán, az autó megcsúszott, lógott a sziklán át a patak. Magamról, gondoltam, hogy jobb lenne, ha ő elment. Ez nagyon ijesztő. Küzd a viadal hányinger, sérült és törött fej, kiugrottam a kocsiból, a bázis a hegy. Nem tudtam elhinni, hogy élünk. Én szeretettel nézett a vezető és a csoda gép.

folyó Chibit folyó

4. megállt. Szerint Chuysk elindultunk a határ Mongóliában. Semínský a pass és Chike-Taman Altaj kezdődött. A turisták nem annyira, egy-két alkalommal az egész gép Tomszk számok, örültünk, hogy őket az anyanyelvükön.

A lakosság, főleg Altáj. Az udvaron minden ház többet ér, és ail (National Home), ahol bárány főzik hatalmas Sanāh a máglyán. Lelkipásztori területen. Kevés az Altáj sadit kertek, hogy nagy őr a ház legelnek szarvasmarha. Némelyik gyümölcsösökben.

Ail - országos ház Altai, amelyben mindenki az udvaron

A falun kívül Chibit fogtunk az éjszakát, letelepedtünk a táborban. Talált hely hegyek között, tette a tűz, főtt tészta tushenkoj, főzött tea a fűben. A folyó közelében ordított Chibit folyó. Helyezzük, hogy elmondja az igazat, vadon. Around - csend és a hegyek, és a csillagos ég a feje fölött. Az ilyen hatalmas csillagok, már nem találtam sehol máshol. És szúnyog szúnyog nem, és a helyükön - csak megragadja.

River Chibit River: egy kicsi, de nagyon zajos

Átadom KATU-Yaryk, Chulyshman völgy

Reggel, a hangulat felhős volt, mint az ég borított sötét felhők. Az út kosz és ahogy feküdt a felvidéken. Side csendes marad, sötét tó, amely feltételezhetően meghalt, hiszen nem tartalmaz higanyt sók. Gép találkozik nem találkoznak. Volt egy furcsa érzés, hogy haladunk „a semmiből”.

És itt van a szélén a völgyben Chulyshman. Nagy örömünkre nem volt határ - nincs fotó nem adja ezt a helyet, ezt a szépséget. A völgyben völgy között fekvő hegyek. Ott verték vízesések, a folyó ordított, mindent homály fedi növényzet, ami már egyre kövek között. És a fejünk felett - a felhő. Úgy tűnik, hogy elérje, és megérinti a lágy „fehér gyapjú”.

Az egyik a vízesések a völgyben Chulyshman

Turista érkezett Moszkvából. „Azért jöttünk ide, konkrétan, hogy a legerősebb vízesés - Uçar, - magyarázza a tulajdonos az autó -. Látni az élet sok, van egy egyedülálló sarkok Magyarországon oly sok szép helyen.”.

Terek, amelyek nem jelennek meg más helyeken

3.5 km van a pass a süllyedés, ahol a 9 fordulat. Az út keskeny, és a kerék a gép szélén. Magasság - 1200 méter. Lefelé néz nincs kockázat, jobb lenne, ha gyalog. Alján néhány kemping, hogy tartsa az Altáj. Sátorban, de nem forró. Chulyshman megy a folyón, és aludni is. Hallom egy álom, mint a fák susogását és zajos hegyi patak.

Függőhíd, ahonnan a helyi fiú beugrott a jeges vízbe Chulyshman

Völgy - egy békés hely: Itt ugyan le az autót, de nem olyan sok ember. Az árak egy éjszakára egy sátor a táborban - 250 rubel, a házban - 500. A helyi lakosok nincs kommunikáció, nincs üzlet, és a téli és a közúti probléma. Van egy függőhíd, sok vízesés, „kő gomba”. Egy különleges hely!

Hogyan ne úszni egy hegyi patak. Bár a víz jég, de a szórakozás!

Bár néhány turista, szemét mindenhol elég. Sajnos, az utunk, láttuk, hogy sok vendég, turista nem törődnek tisztaság: dobott szemetet használja fel a sziklán, ami a sziklarajzok, az ősi emberek. „Itt volt John”. Mi memória van hátra magukat, Bob?

A helyi közösségek szerető turisták, különösen nem a semmit. Vajon valaki így alom ilyen szép helyeken, ahol laksz? Ez kerül megrendezésre egy tucat éve, és a gyönyörű természet pedig egy szemetes. Altai amíg mentő maloprohodimye úton, nagy terek és a gyenge szolgáltatás, amely szervez, a fő, a magán kereskedők.

6. megállt. Egész éjjel a völgyben szakadó esőben, megtakarítás kiszáradt völgy a hőség és a por. Ő frakcionált verte a sátor, amelyben az alvás. De az álom nem volt - azt hiszem, ahogy haladunk felfelé a meredek úton eső után.

A reggel feljutás a pass válik maloprohodimym, kihúztuk a traktor. „Max, el kell menni a pálya és nem amatőr -. Megtanítja altaji Rustam kiválasztott, haza ugyanazon az úton ..

Prezzhaem „Red Gate”, ahol a higanyt só színű kő, piros és lila színben

Újra tölteni az éjszakát egy sátorban bátran, amely hozza között szálló „Manzherok” és víkendházak a bank a Katun. Táplálkoznak maradványait a rendelkezések - tészta párolt húst nem okoz örömére. Mintegy r.Katun dühöngő és ivott táborozók. És azt hiszem, ahol nyugodtabb - az erdőben, ahol a vadon élő állatokat, ha séta vagy körülvéve részeg turisták? Ez a régóta várt béke jön csak három reggel.

És itt van a reggel. Az út véget ér. Haladunk Gorno-Altaj, Novoszibirszk és Tomszk anyánk. A hegyek mögött hagyott, a táj gyorsan változik. Tanulok a könyv - ez a mi útvonalat a következő évben, „Journey Mount Belukha”. Én rendezik a lelkemben, Altáj, és megértem az emberek, akik itt nyugszik minden évben. Forrásvíz, hegyi levegő, lenyűgöző táj - mi lehet jobb? Szeretné, hogy csak feküdni a napon, és élvezze a természet, amit akar - utazás és felfedezni valami újat.

Soha ne felejtsük el a hegyi patakok tiszta vízzel és fortyogó patakok

Utazási tippek

1. Útvonal és gondolja át az útvonalat előre. Ha azt szeretnénk, hogy felfüggeszti a táborban egy-két nap, hívás és tárgyalni. A magassága a szezon nem talál helyet.
  2. A vásárlás nem csak a menetrendet, vagy egy útmutató, hanem olvassa el azokról a helyekről, ahol akarsz menni, vagy halad el, és csak nem tanulnak semmit érdekes.
  3. Ne dobja szemetet, főleg műanyag. Litter ilyen gyönyörű helyen - bűncselekmény. A környezet védelme és a csodálatos földet.
  4. Ha úgy találja magát egy távoli vagy nehezen megközelíthető, ahol nincsenek üzletek, vigyázni a élelmiszerellátás előre. Maxim és én szinte élelem nélkül ment le a völgybe Chulyshman.
  5. Utunk a gépen, figyelembe véve, hogy már kétszer is maradt a turisztikai központok, a költségek 35 000 rubelt (élelmiszer kosár - saját). Elfogadom, hogy nem olyan drága, hogy megszerezzék az új tapasztalatokat.

Borodina Irina Borisovna.

Linkek az utazók számára

Autókölcsönzés Magyarországon, a FÁK, Európában és szerte a világon: Rentalcars.com és AutoEurope.ru